1- تو از همان روز اول ورودت به سازمان، به مدت یکماه وقت داری تا شناسنامۀ خودت را بنویسی و بگذاری که معرف تو باشد. به کار اصلیات میپردازی یا دنبال حواشی همکارانت هستی؟ سر وقت میآیی یا با تاخیر؟
2- سلامتی از هرچیزی مهمتر است. به ویژه سلامت روان که اکثراوقات نسبت به آن توجه کافی نشان داده نمیشود. برای سلامت روان خودت و همکارانت ارزش زیادی قائل باش. از رفتارها و عاداتی که مستقیم یا غیرمستقیم روی سلامت روان اثر منفی میگذارد، دوری کن و با همکارانی که چنین رفتار و عادتهایی دارند زیاد دمخور نباش.
3- محیط کار را برای خودت دوستداشتنی کن و به همۀ اعضای سازمان احترام بگذار. کار تمام وقت باعث میشود بیش از آنکه توی خانه وقتت را سپری کنی، در محیط کار باشی. پس محیط آن جا را برای خودت جذاب کن و اگر چنین است، مراقبش باش- از دیزاین میز کار و ناهار و عادتهای غذایی گرفته تا ارتباطات با همکاران و افزایش روزبهروز مهارتهایت.
4- در وظیفهای که به تو محول شده خوب عمل کن و برای ارتقای مهارتهایت در زمینههایی که دوست داری به آن وارد شوی- بخشهای دیگر سازمان، سمتهای بالاتر سازمان و…- وقت بدزد.
5- هر ایدهای که برای بهترکردن سازمان به نظرت میرسد را ثبت کن و بهترینهایش را با بالاترین رتبۀ مدیریتی سازمان در میان بگذار.
6- با مفهوم کارآفرینی سازمانی خودت را آشنا کن.
7- سرگرمیها و عادتهای خوبی که قبل از پیداکردن کار تمام وقت داشتی را از دست نده- تعدیل کن و با اولویت پیش برو، ولی همه را حذف نکن.
8- تجربههای آموزنده و مفیدت را یکجا بنویس و برای خودت غنیمت شغلی غیرمادی جمع کن.
این بلاگ پست را تقدیم میکنم به زهرا، خواهر دوقلویم- که یک هفتۀ دیگر با من همکار میشود.
خوش آمدی و بدرخشی.
2 پاسخ
چقدر برای من مفید بود خواهر و همکار قشنگم😘🥰❤️
خوشحالم که قراره هرروز روی ماهتو ببینم😍🤩
❤️❤️