فاطمه ابراهیمی

به پیش

instagram [#222]Created with Sketch.

عشق و شادی و پیشرفت و بهره‌وری

عشق و شادی و پیشرفت کلمه‌هایی هستند که من در سه سال اخیر به عنوان هدف انتخابشان کردم. شاید شما هم ترجیح بدهید به جای نوشتن لیستی از اهداف برای سال نو فقط یک کلمه انتخاب کنید و سعی کنید به آن کلمه متعهد بمانید و اقدامات خود را در زندگی بر مبنای همان پیش ببرید.

سالی که هدفم را در کلمه‌ی عشق خلاصه کردم آن را در همه تصمیمات بلند مدتی که داشتم لحاظ کردم. از پایبندی به ماندن در کاری که به یادگیری‌اش مشتاق بودم – نوشتن و سه تار- گرفته تا ابراز آن و عمل بر مبنای آن در روابطی که برایم ارزشمند بودند.

سالی که شادی را کلمه‌ی سالم انتخاب کردم بدون نیاز به همراهی کسی روزانه و منظم دقایقی را می‌دویدم و تا ساعت‌ها بعد از آن سرحال بودم. بیشتر از قبل برای تفریح توی زندگی‌ام جا باز کردم و خب با یوگا و مدیتیشن و ابزاری که توجهم را به لحظه‌ی اکنون جلب می‌کردند ارتباط تازه‌ای گرفتم.

سال 1401 هم پیشرفت را انتخاب کردم و در حال زیستن آن هستم به این شکل که تا جای ممکن از روی پله‌های ممارست بالا می‌روم.

برای سال جدید هم تصمیم داشتم دوباره پیشرفت را انتخاب کنم ولی به نظرم آمد که جدی‌گرفتن بهره‌وری به کلمه و مفهوم پیشرفت رنگ‌وروی بهتری می‌دهد.

یک پیشنهاد عملی برای خوانندگان:

لیست اهداف و خواسته‌های امسال‌تان را بنویسید و هر کدام را فقط در یک کلمه خلاصه کنید.

کدام کلمات پرتکرارند؟ کدام یک از آن‌ها برای شما اولویت دارد؟

دیگر کاری نمانده جز اینکه آن کلمه را به عنوان هدف خود، به خاطر بسپارید و رد آن را روی اقدامات کوچک و بزرگ سال به جا بگذارید.

کنجکاوم به کلمۀ انتخابی‌تان؛ ممنون که به اشتراک می‌گذارید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *