در روزنامۀ دنیای اقتصاد خواندم که هنوز که هنوز است دغدغۀ بسیاری از شرکتهای ایرانی فقط تولید، فروش و بازاریابی است و کمتر به مقولۀ برندسازی و مدیریت برند توجه میکنند.
بر اساس یکی دو تجربه دیدهام کسبوکارهایی که دغدغۀ برندسازی داشتهاند ولی چون تلاشهای این حوزه در بلندمدت ثمر میدهد یا با اشتیاق اولیه این مسیر را ادامه ندادند یا از اولویتشان خارج شد و به تدریج کاملاً حذف شد.
من قرار نیست دربارۀ برندسازی در سازمان صحبت کنم؛ اگرچه مقولۀ بسیار مهمی است و میتواند در بیشترکردن علاقه، معنا و بهرهوری کارمندان بسیار موثر باشد و سازمان هم از آن نفع ببرد.
بلکه میخواهم از برندسازی شخصی صحبت کنم:
برندسازی شخصی یکی از دغدغههای مهم من است و نوشتن در وبلاگ رسمی فاطمه ابراهیمی هم یکی از کارامدترین ابزارهایی است که برای رسیدن به این هدف در دست دارم.
من از سایتم به عنوان یک کارت ویزیت استفاده میکنم؛ البته اطلاعاتی که از من میدهد بسیار بیشتر از یک اسم و آدرس است و همین باعث میشود که من بتوانم از هر فرصت کوتاهی برای معرفی خودم به بهترین شکل استفاده کنم.
من از تولید محتوا برای ساختن برند خودم استفاده میکنم و پیشبینی میکنم که وبلاگم میتواند یکی از بانفوذترین معرفهای من در حوزههای مختلف کاری باشد.
حتماً این نگرش به گوشتان خورده که «شخصیت استخدام کنید و مهارت را بعداً بهش آموزش بدهید» بر همین اساس توجه عملی و روزانه به توسعۀ فردی و نوشتن از آن برای هر فردی که میخواهد فرصتهای خوبی برای خودش خلق کند یکی از بهترین اقدامات ممکن است.
یکی دیگر از موضوعاتی که میتوان دربارۀ آن مطالعه کرد، یاد گرفت و نوشت، نوشتن دربارۀ کسبوکار است.
اگر شغل دارید و دوست دارید پیشرفت کنید دربارۀ توسعۀ فردی و کسبوکار بنویسید- به اضافۀ حوزهای که در آن تخصص دارید.
اگر هیچ شغلی ندارید و میخواهید از الآن گامهایی به نفع آینده بردارید هم دربارۀ این دو موضوع و سایر موضوعات موردعلاقه یا تخصصیتان بنویسید.
3 پاسخ
جالب بود
مخصوصا اون قسمتی که گفته بود شخصیت استخدام کنید
👍👍👍
درود بر شما
بهنظرتون وقتی شغلی که ازش پول جمع میکنیم چیزی بهغیر از نوشتنه اما علاقهمون بهطرف نوشتنه چیکار کنیم؟
سلام ممنون از نظرتون. میشه از نوشتن هم پول درآورد. مثلا اگر کپیرایتینگ بلد باشین یا بتونین محتوای متنی خوب و سئو شده تولید کنین. خیلی جاها هم دنبال تولیدکنندۀ محتوا هستند و در نتیجه فقط کافیه بتونین تخصصی در یکی از این دو مهارت پیدا کنین- حالا از طرق خودآموزی با یوتیوب و کتاب یا برداشتن دوره و کلاس. اما خیلی از نویسندهها بودن که شغلهاشون به نوشتن مربوط نبوده و منبع درآمدشون از کارهای دیگه بوده ولی به خاطر همین علاقهای که حرفش رو میزنین نوشتن رو گوشۀ کار و زندگیشون نگهداشتن و پیش بردنش و تونستن باهاش به جاهای خوبی برسن.